Pardubice budú veľkou výzvou, hovorí dnes už bývalý prezident zväzu o MS 2017

Pred dverami je svetový šampionát juniorov vo Veľkej Británii, no my sa teraz budeme venovať tomu seniorskému, ktorý hostia v roku 2017 Pardubice. Minulý týždeň odstúpil z postu prezidenta česko-moravského zväzu hokejbalu Josef Kozel. My sme sa s ním počas finálovej série extraligy medzi Kladnom a Pardubicami zhovárali práve na tému šampionátu v roku 2017. Vtedy ešte netušiac, že ako s prezidentom naposledy. Napriek tomu, že Josef Kozel už hokejbalu u našich západných susedov nešéfuje, je tento rozhovor aktuálny a prináša mnohé zaujímavosti o majstrovstvách sveta 2017, kde budú Slováci bojovať o zlatý hetrik.


Do začiatku šampionátu v Pardubiciach zostáva ešte rok, no vy ste už začali s masívnou propagáciou. Môžete nám ju priblížiť?
"Pre nás sa majstrovstvá sveta začali už pred piatimi rokmi. Začali sme systematicky vytvárať tím ľudí, ktorí sa tomu začali venovať. Začalo to samotnou kandidatúrou. My sme v tej dobe uvažovali o troch miestach, kde by sa šampionát mohol konať a s tým súviseli aj kroky, ktoré my považujeme za nevyhnutné. Ide o spoluprácu s mestami, či s médiami ako česká televízia, alebo český rozhlas. My sme totiž chceli byť pripravení už od samého začiatku a nie až po oznámení, že sa MS budú konať u nás. Dnes sme rok pred šampionátom a už naplno funguje tím ľudí, ktorí sa starajú o medializáciu na veľtrhoch, či na hokejbalovej Extralige a akciách dorastu a žiakov."

S akým problémom, ak sa nejaký vôbec vyskytol, ste sa počas nej stretli? 
"Problém možno humorný. My sme predpokladali, že šampionát sa uskutoční v druhej polovici júna. Ale v tom čase sa budú konať ME v basketbale v Hradci Králové, čo je iba 20 kilometrov od Pardubíc. Na to sme museli reagovať jednaním s českou televíziou. To bol asi najväčší problém, ktorý nás zastihol. Inak všetko prebieha podľa plánu."

Čo chcete touto propagáciou v tejto dobe dosiahnuť?
"V tejto fáze je všetko zemarané na to, aby ľudia začali vnímať logo majstrovstiev a aby vnímali, že hokejbal bude mať budúcoročný vrchol v Pardubiciach. V rámci stánku sa pokúšame podsúvať informácie o tejto akcii. Naše motto celého šampionátu znie, že nebude iba vecou Pardubíc, ale celej Českej republiky. Chceme, aby to česká hokejbalová verejnosť vzala ako obrovskú výzvu."

Čo všetko vám v súčasnosti na propagáciu MS slúži?
"Máme niekoľko takýchto stánkov, okrem toho máme kdispozícii aj auto, ktoré je polepené logom MS, takže nám funguje aj takáto mobilná reklama. Máme už aj prvé loptičky s logom MS v Pardubiciach. Používame aj mobilné ihrisko, ktoré je potlačené s logom MS a cestuje po celej republike. To všetko beží ruka v ruke s agentúrami, ktoré majú na starosti turistický ruch v Čechách v spolupráci s asociáciou krajov, to by malo byť viditeľné v druhej polovici roka. Propagácia by teda mala byť viditeľná aj v regionálnych televíziách."

Aký cieľ ste si pred MS vytýčili?
"Dojem z každého šamponátu robí návštevnosť a spätná väzba do športového prostredia. Jeden z našich pomyselných cieľov je teda dostať ľudí do hál, aby šampionát vnímali rovnako, ako pri iných športoch a aby vnímali, že šampionát bude trvať desať dní. Čo už môžem potvrdiť a s čím sa môžeme pochváliť je to, že sme dosiahli väzbu na hlavné české médium. V tejto chvíli môžem povedať, že existuje dohoda s Českou televíziou, ktorá bude hlavným mediálnym partnerom MS a všetky zápasy českého tímu budú vysielané naživo na ČT šport, rovnako aj finále bez ohľadu na to, či v ňom Česi budú. To nám garantuje deväť, či desať prenosov. S tým by mala ísť ruka v ruke aj medializácia pred šampionátom. Spolupracujeme a jednáme aj s českou hokejovou extraligou a jednotlivými klubmi o ďalšej forme propagácie. Na finále v Kladne sme videli ukážku, že to ide robiť aj takto."

V Plzni ste počas MS 2009 posunuli latku veľmi vysoko, čo sa týka návštevnosti. Zdalo sa, že zostane dlho neprekonaná. Prišiel však Zug. Je to pre vás výzva prekonať ho?
"My by sme boli veľmi spokojní, keby sme vzdbudili všeobecný záujem o hokejbal. Nechceme, aby to bolo iba o tom vypredať halu na zápasy českého tímu. Našou víziu je, aby sa o šampionáte nehovorilo len počas tých desiatich dní, ale je to pre nás obrovská príležitosť posunúť hokejbal vyššie a ďalej v rámci Českej republiky."

Čo máte pripravené pre fanúšikov a na čo sa môžu tešiť napríklad tímy zo zámoria mimo hokejbalu?
"My sme mali v Zugu výpravu so zástupcami Pardubíc a pardubického kraja, kde ich mimoriadne zaujala vydarená fanzóna v rámci šampionátu. To sa vo Švajčiarsku podarilo asi najviac so všetkých šampionátov. To samo o sebe priviedlo zástupcov mesta Pardubice k aktivite. Verím, že samotná fanzóna pri štadióne, ale aj ďalšia ponuka ktorú pripravujeme, osloví nielen zámorské tímy."

Vaša práca už teda prebieha, kedy očakávate najväčší nápor?
"Poviem úprimne, že ja už neviem rozlíšiť, či je vôbec ešte možné, aby tá práca narástla. Aj keď v posledných mesiacoch práca narástla a sám nie som schopný povedať, či aj ja osobne viem pracovať ešte viac. Ja dúfam, že naša práca, ktorú robíme už niekoľko mesiacov, prinesie ovocie a že sa nebudeme musieť naháňať tesne pred začiatkom šampionátu. Naopak verím, že sa nám pred ním vráti to, čo sme už odpracovali."

Prečo práve Pardubice?
"Posledná vec, ktorá zavážila pri výbere a ktorá rozhodlapráve pre Pardubice, bola spolupráca s pardubickým krajom. Lokality ktoré sme mali vybrané a s ktorými sme viedli úplne rovnaké rokovania, tak tie neprejavili takú spoluprácu a takú náležitosť."

Práve Pardubice sa stali majstrom Extraligy tento rok, pomôže vám to k ešte väčšej podpore a propagácii šampionátu?
"Pardubice patria už dlhodobo k našim najlepšie organizovaným klubom. Je logické a prirodzené, že sa objavujú na čelných priečkach ligy. Súhlasím, že je pre nás bonusom, že sa práve Pardubice stali majstrom, ale naša liga je tak vyrovnaná a množstvo klubov pracuje rovnako organizovane a svedomito ako Pardubice, že o rok pred šampionátom môžu byť vo finále úplne iné mužstvá."